Ford wytoczył proces Nissanowi 30 marca, 2011

Ford wytoczył proces przeciwko Nissanowi, który w reklamie telewizyjnej emitowanej w Brazylii w oryginalny sposób porównuje wysokie koszty zakupu Focusa z przystępną ceną modelu Tiida.Reklama Nissana Tiida w humorystyczny i karykaturalny sposób przedstawia inżynierów Forda jako bogatych raperów. Na wzór teledysków znanych gwiazd hip-hopu są oni ubrani w kosztowne futra i obwieszeni drogą biżuterią, a w tle tańczą na wpół roznegliżowane kobiety. Na drugim planie znajduje się Ford Focus, niemy bohater utworu. Raperzy śpiewają natomiast o tym, jak bardzo zawyżona jest cena kompaktowego forda, dzięki czemu są tak bogaci. Na koniec, już w klasycznym ujęciu, pokazany jest Nissan Tiida i podana jego cena. Oczywiście kosztuje mniej, niż Focus.

Reklama ta ukazała się w brazylijskiej telewizji na początku marca i niemal natychmiast Ford wytoczył proces, w którym oskarża Nissana o niewłaściwe użycie ich marki oraz nieuczciwą konkurencję.

Tymczasem sporo jest głosów mówiących, że bez zrozumienia treści reklamy (jest po portugalsku) można przypuszczać, że wychwala ona Focusa, pokazując zadowolenie raperów i tancerek, którzy dobrze bawią się w jego towarzystwie… Reklamę można obejrzeć poniżej.

Źródło: onet.pl

Komentarze zablokowane.