Nissan Murano 2012. Zobacz co się zmieniło 11 listopada, 2011

Prestiżowy crossover Murano jest jeszcze bardziej luksusowy. Zmodernizowane wnętrze, nowe tylne światła, aluminiowe obręcze kół oraz zmieniony układ zestawu wskaźników jeszcze skuteczniej podkreślają wysoki poziom komfortu i dobrego stylu flagowego modelu Nissana. Większość zmian dotyczy doskonale wyposażonego przedziału pasażerskiego. Zmieniono czcionkę cyfr w zestawie wskaźników, a dotychczasowe pomarańczowe podświetlenie zastąpiono bardziej eleganckim (biały). Centralna konsola lepiej integruje się z resztą kabiny, ponieważ ma teraz ten sam kolor, co cała deska rozdzielcza.

Najbardziej oczywistą zmianą jest chyba mimo wszystko nowa skórzana tapicerka foteli i drzwi, w której marszczenia zastąpiono regularnymi przeszyciami. W tylnej części kabiny opcjonalny ekran DVD montowany wcześniej w podsufitce zastąpiono dwoma oddzielnymi wyświetlaczami zintegrowanymi z zagłówkami przednich foteli.

Nissan Qashqai w nowej odsłonie

Zmiany zewnętrzne to między innymi nowe tylne światła, nawiązujące kształtem do lamp Qashqaia, z przezroczystym elementem w kształcie grota strzały otaczającym czerwoną część klosza. Dwa nowe metalizowane lakiery (Pearl White i Graphite Blue) kontrastują z nowymi 18-calowymi aluminiowymi obręczami z ramionami w kształcie litery V. Elegancki pięcioramienny wzór obręczy 20-calowych nie został zmieniony.
W egzemplarzach przeznaczonych na rynek rosyjski montowany jest najnowszy system informacyjno-rozrywkowy znany już z wersji europejskich, zaś pojazdy z najbogatszym wyposażeniem mają także podgrzewane koło kierownicy. W Rosji Murano jest tak popularny, że na tamtejszym rynku w ofercie są aż trzy wersje wyposażenia, podczas gdy w Europie Zachodniej dostępna jest tylko wersja najbardziej luksusowa.

Drapieżny Nissan Juke ma ochotę na więcej

Murano to trzeci, a jednocześnie najdroższy model w ofercie crossoverów Nissana (obok Juke i Qashqai). Samochód cieszy się popularnością w wielu krajach europejskich, a zwłaszcza w Rosji, ale znaczący wzrost sprzedaży odnotowano dopiero w 2010 roku, wraz z wprowadzeniem wersji z silnikiem Diesla.

Nowość pod maską, a także subtelny lifting podkreślający prestiżowy charakter auta, przysporzyły Murano wielu nowych klientów. Silnik 2.5 dCi został opracowany specjalnie z myślą o europejskich kierowcach, przy znaczącym udziale inżynierów z Europejskiego Centrum Technicznego Nissana (NTCE). Wysokoprężna jednostka zbiera pochwały za wysoką moc i kulturę pracy. Czterocylindrowy silnik współpracujący z sześciobiegową automatyczną przekładnią z układem Adaptive Shift Control, modyfikującym algorytm przełączania biegów w zależności od stylu i warunków jazdy, zapewnia znakomite osiągi przy oszczędnej eksploatacji. Silnik rozwija moc 190 KM, a maksymalny moment obrotowy 450 Nm jest dostępny już przy 2000 obr./min. Emisja CO2 wynosi 210g/km przy imponująco niskim zużyciu paliwa 10,6 l/100km.
Egzemplarze z silnikiem wysokoprężnym to około 90 procent sprzedaży w Europie Zachodniej. Pozostali klienci decydują się na elastyczny i potężny silnik benzynowy 3.5 V6 o mocy 256 KM i maksymalnym momencie obrotowym 334 Nm.

Murano słynie z bogatego wyposażenia. Na większości rynków standardem są 20-calowe aluminiowe obręcze kół, elektryczne siłowniki tylnej klapy oraz kolorowe kamery systemu ułatwiającego parkowanie z tyłu i z boku pojazdu. Nabywca Murano może także zamówić system nawigacji satelitarnej Nissan Connect Premium z 7-calowym ekranem dotykowym, serwerem muzycznym z twardym dyskiem o pojemności 9,3 GB, gniazdami do podłączenia iPoda, modułu Bluetooth oraz innych urządzeń zewnętrznych, a także wysokiej klasy 11-elementowym zestawem głośników Bose i opcjonalnym odtwarzaczy DVD dla pasażerów tylnych foteli.

Na liście opcji znajdują się także takie pozycje, jak powłoka lakiernicza Scratch Shield o podwyższonej odporności na uszkodzenia, mocno przyciemniane szyby z tyłu, biksenonowe reflektory, tempomat oraz unikatowy system elektrycznego składania tylnych foteli sterowany z bagażnika, który bardzo podnosi komfort użytkowania pojazdu.

W Murano nie mogło oczywiście zabraknąć elektronicznego sterowania napędem All‑Mode 4×4-i, zapewniającego znakomite właściwości jezdne i przyczepność nawet w najtrudniejszych warunkach.

„Murano pozostaje flagowym crossoverem Nissana. Jego wysoka jakość, komfort i bogactwo wyposażenia zostały jeszcze silniej podkreślone wprowadzonymi przez nas subtelnymi modyfikacjami – mówi Guillaume Cartier, wiceprezes ds. sprzedaży w europejskim oddziale Nissana.

Źródło: samar.pl

Podziel się na:
  • Facebook
  • Śledzik
  • Blip
  • Gadu-Gadu Live
  • MySpace
  • RSS
  • Twitter
  • Wykop

Komentarze zablokowane.