Nissan osiąga rekordowo wysoki udział w europejskim rynku 13 października, 2011

Nissan pobił 16-letni rekord i uzyskał najwyższy w historii marki udziału w europejskim rynku. Po bardzo dobrym okresie na wszystkich większych rynkach Nissan zanotował we wrześniu udział w rynku wynoszący 4,2%. To rekordowa wartość w Europie, wyższa o prawie cały punkt procentowy od ubiegłorocznej. Nissan pobił też swój dotychczasowy rekord 4,1% ustanowiony w sierpniu 1995 roku.
Rekordowy miesiąc dowodzi, że firma skutecznie realizuje założenia średniookresowego planu „Nissan Power 88″, którego głównym celem jest uzyskanie do 2016 roku pozycji azjatyckiej marki sprzedającej najwięcej samochodów w Europie.
Wrześniowa sprzedaż wyniosła 73 713 samochodów (wzrost o prawie 17 500 egzemplarzy w ujęciu rok do roku). W tej liczbie spory udział miały crossovery Nissana, w tym Qashqai (23 000 egzemplarzy) i JUKE (ponad 14 000 egzemplarzy, czyli o prawie 3000 więcej niż wynosił poprzedni miesięczny rekord). Rekordowa sprzedaż w poprzednim miesiącu to także zasługa szerokiej oferty pojazdów sportowo-użytkowych Nissana. Produkowany w Barcelonie Pathfinder potroił wynik z poprzedniego roku. Navara – także produkowana w Hiszpanii – sprzedawała się o 44% lepiej, a 3000 egzemplarzy modelu X‑TRAIL oznacza wzrost o 14%.
Od początku roku kalendarzowego Nissan sprzedał już ponad pół miliona samochodów. Około 512 000 egzemplarzy to o ponad 117 000 więcej niż w analogicznym okresie 2010 roku. Największymi rynkami Nissana we wrześniu były Wielka Brytania, gdzie firma sprzedała ponad 19 000 samochodów i Rosja z wynikiem ponad 13 000 i udziałem w rynku wynoszącym 5,5%. Nissan pozostaje największym japońskim producentem w Wielkiej Brytanii i Rosji, a także w Hiszpanii. Pozostałe duże rynki w regionie również zanotowały znaczącą poprawę miesięcznych wyników w porównaniu z 2010 rokiem: o 19% we Francji, o 29% w Hiszpanii, o 47% w Niemczech i o 60% we Włoszech.
Guillaume Cartier, Wiceprezes ds. Sprzedaży w europejskim oddziale Nissana powiedział: „W ubiegłym miesiącu odnotowaliśmy znakomite wyniki dla wszystkich modeli z naszej oferty, na wszystkich głównych rynkach. Nie tylko pobiliśmy firmowy rekord wszechczasów, ale także był to najlepszy wrzesień w naszej historii. Pokonaliśmy wszystkich pozostałych azjatyckich producentów działających w regionie. Kiedy w czerwcu przedstawialiśmy plan „Nissan Power 88″, wiedzieliśmy, że uzyskanie przez Nissana pozycji najsilniejszej azjatyckiej marki w Europie będzie wyzwaniem dla wszystkich pracowników firmy. Mimo że zdajemy sobie sprawę, jak wiele pracy wciąż nas jeszcze czeka, wrześniowy rekord i dotychczasowe wyniki od początku 2011 roku potwierdzają, iż potrafimy sprostać temu wyzwaniu. Przez najbliższe miesiące i lata będziemy intensywnie rozbudowywać i odświeżać portfolio produktów w Europie, wprowadzając na rynek jeszcze bardziej innowacyjne modele spełniające potrzeby klientów”.
Pierwszym z nowych modeli będzie innowacyjny duży van NV400, który dołączy do oferty cenionych pojazdów dostawczych Nissana w całej Europie jeszcze w bieżącym miesiącu. Po NV400, w przyszłym roku na rynek trafi stuprocentowo elektryczny zeroemisyjny mały van. W ten sposób Nissan zamierza realizować plany rozszerzania oferty, realizując cel, jakim jest pozycja lidera w segmencie pojazdów nieemitujących spalin.
Wyniki sprzedażowe Nissana w Polsce w miesiącu wrześniu okazały się równie rekordowe, jak na poziomie europejskim, co znalazło odzwierciedlenie także we wrześniowym udziale rynkowym naszej marki na poziomie 5.2% w porównaniu do 3.8% analogicznego miesiąca roku 2010. Zgodnie z danymi CEPIK, sprzedaż Nissana we wrześniu osiągnęła poziom 1.275 sztuk, co plasuje markę na 7 miejscu wśród wszystkich importerów samochodów w Polsce. W wartościach kumulatywnych, Nissan osiągnął sprzedaz 7.109 sztuk, co stanowi wzrost o 14.9% w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego* i jest drugim największym wzrostem wśród 15 marek samochodowych w Polsce. Wzrost sprzedaży jest tym bardziej znaczący ze względu na rynek samochodowy w Polsce, który w tym samym czasie zanotował spadek o 4%.

Dane sprzedażowe Nissana w Polsce za rok kalendarzowy 2011 kształtują się następująco:
Sprzedaż kumulatywna styczeń-wrzesień – 10.521 sztuk (+13%)
Udział w rynku styczeń-wrzesień – 4.53% (+17.9%).
Wrześniowy udział w rynku Nissana w Polsce na poziomie 5.2% jest czwartym wynikiem w Europie, po Rosji, Finlandii i Krajach Bałtyckich. Pod względem poziomu sprzedaży, Polska jest ósmym rynkiem w Europie dla marki Nissan.

* Dane dotyczą roku fiskalnego, czyli od kwietnia do marca. Jest to oficjalny rok rozliczeniowy marki Nissan na świecie.

Źródło: samar.pl

Komentarze zablokowane.