Odświeżony Nissan GT-R 2 listopada, 2010

Nissan GT-R ma być mocniejszy, bardziej oszczędny i lepiej się prowadzić. Rok modelowy 2011 będzie miał nieco odświeżone nadwozie, wnętrze i lepszą aerodynamikę, a poprawa stabilności i wytrzymałości nadwozia to coś, co z pewnością zadowoli nowych właścicieli tego auta. By to uzyskać, dodano rozpórkę zawieszenia, usztywniono także połączenie nadwozia z komorą silnika.

Delikatne modyfikacje mechaniczne i zmiana ustawień komputera zaowocowały redukcją zużycia paliwa do 8,5 l/100 km i jednoczesnym wzrostem mocy do 530 KM. Zwiększył się także moment obrotowy, wynoszący obecnie 612 Nm. Producent zapewnia, że poprawiono zrywność w trybie R skrzyni biegów oraz skuteczność systemu VDC-R.

By ułatwić opanowanie samochodu w trakcie hamowania w zakrętach po uruchomieniu pojazdu przy skręconej kierownicy dodano tryb 2WD umożliwiający tymczasową jazdę z napędem na jedną oś. W przednim zawieszeniu zmodyfikowano charakterystykę sprężyn, amortyzatorów i stabilizatora w celu poprawy reakcji opon na pionowe obciążenia. Kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy z przodu zwiększono z 5°35’’ do 6°00’’ w celu zapewnienia lepszego trzymania się drogi w zakrętach oraz poprawy stabilności w jeździe na wprost. Rok modelowy 2011 wyposażony jest również w obręcze firmy Rays i opony Dunlop SP SPORT MAXX GT 600 DSST CTT.

Modyfikacje zmniejszyły współczynnik oporu powietrza z 0,27 do 0,26. Jednocześnie powiększony zderzak i grill przyczyniają się do poprawy stabilności. Przeprojektowany tylny zderzak ma obniżony środek ciężkości dzięki masywnej dolnej części i zwiększonej długości. Przedłużenie tylnego dyfuzora zaowocowało poprawą skuteczności chłodzenia podwozia i obniżeniem oporów powietrza.

W tym roku pojawią się także nowe edycje specjalne modelu, w tym przeznaczona wyłącznie do jazdy torowej wersja Club Track oraz ekskluzywna wersja EGOIST precyzyjnie dostosowana do indywidualnych potrzeb najbardziej wymagających klientów. Kompletna gama Nissana GT-R na rok modelowy 2011 składa się z następujących wersji: Black edition, Premium edition, Club Track i EGOIST. Klienci mogą zatem wybrać poziom osiągów i styl dostosowany do ich zróżnicowanych oczekiwań.

Wersja Club Track przeznaczona do jazdy wyłącznie po torze wyścigowym pozwala w pełni wykorzystać możliwości Nissana GT-R. Specjalne części do jazdy po torze zostały zainstalowane przez Authorised Servicefactory Association, które zajmuje się też dystrybucją pojazdu. Zaplanowano także liczne imprezy dla właścicieli wersji Club Track, w tym szkolenia z jazdy wyścigowej obejmujące indywidualne lekcje z profesjonalnym kierowcą oraz specjalne wyścigi organizowane głównie przez Nissan GT-R Authorised Servicefactory Association.

EGOIST to pierwsza i niepowtarzalna wersja Nissana GT-R na świecie, tworzona specjalnie dla użytkownika wyłącznie przez Takumi, czyli „mistrza dysponującego najwyższymi kwalifikacjami”. Każdy klient ma do wyboru 20 kombinacji kolorów wnętrza. Ponadto system nagłośnienia Bose® jest dostrajany indywidualnie do pozycji za kierownicą danego kierowcy i jego upodobań. To wersja Nissana GT-R dla najbardziej wymagających.

Wymienione specyfikacje i wersje dotyczą rynku japońskiego, więc mogą się nieznacznie różnić od wersji europejskich.

Źródło: Nissan

Komentarze zablokowane.