Znamy ceny nowego Nissana Micry 11 października, 2010

Ceny nowego Nissana Micra zaczynać się będą od 38 900 zł za wersję Visia. W podstawowej wersji Micra będzie oferować bardzo bogate wyposażenie, m.in. 6 poduszek powietrznych, ESP, elektrycznie sterowane szyby kierowcy i pasażera, komputer pokładowy oraz centralny zamek. Dla pierwszych klientów Nissan przygotuje dodatkowo specjalną ofertę, dzięki której w początkowym etapie sprzedaży zakup Micry będzie jeszcze bardziej atrakcyjny. Jej szczegóły zostaną opublikowane wkrótce wraz z propozycją finansowania zakupu. Nowa Micra pojawi się w polskich salonach w listopadzie, natomiast auto można będzie zamawiać już od początku października.
Przełomowa zarówno pod względem stylistycznym, jak i konstrukcyjnym w segmencie małych samochodów, nowa generacja Nissana Micry, wyznaczyła nowy standard w branży. Micra, której czwartą generację zaprezentowano na Salonie Motoryzacyjnym w Genewie, konsekwentnie zdobywała pochwały i odnosiła sukcesy w Europie, Japonii i na innych rynkach, ciesząc się renomą niezawodnego, eleganckiego i niedrogiego samochodu kompaktowego, docenianego przez różne grupy klientów. Nowa Micra została zaprojektowana z myślą o kontynuacji tego trendu w 160 krajach.

„Jeżeli połączyć 25 lat doświadczenia w projektowaniu kompaktowych miejskich samochodów z zupełnie nową uniwersalną platformą oraz technologią produkcji Nissana, otrzymuje się nowoczesny, prosty samochód, który z pewnością będzie mocnym rywalem na światowej arenie – powiedział prezes Carlos Ghosn w trakcie premiery modelu.

Nowa Micra, skonstruowana i zbudowana na nowej platformie V Nissana, opracowanej w ramach kompleksowych nowych założeń inżynierskich, została zaprojektowana i przetestowana w Japonii jako pojazd przeznaczony do produkcji w czterech miejscach na świecie i dostosowany do zróżnicowanych upodobań i potrzeb klientów w 160 krajach. Zrywając z tradycją uruchamiania produkcji na rynkach o ustabilizowanej pozycji, takich jak Europa czy Japonia, Nissan umieści produkcję Micry przede wszystkim w fabrykach zagranicznych, takich jak zakłady w Tajlandii, Indiach, Meksyku i Chinach.

Wzornictwo
„Samochód musi zachwycić globalnego odbiorcę – wyjaśnia główny projektant Makoto Yamane. „Jego przód musi prezentować się elegancko, a nawet wyrafinowanie”. Decyduje o tym unikatowy detal wzorniczy, jakim jest dwuczęściowy zintegrowany grill. Duże znaczenie ma też klasyczność sylwetki. Dlatego zdecydowano się zastosować stylizowaną wersję wyraźnie łukowatej krawędzi okien – tradycyjnego elementu wizerunku modelu Micra, który przysporzył mu popularności w Europie i Japonii.

„Samochód zachował kompaktowe wymiary, ale jest minimalnie dłuższy i nieco niższy od poprzednika. Większy rozstaw kół sprawia, że znajdują się one jeszcze bliżej narożników pojazdu, co przekłada się na bardziej przestronne wnętrze Micry. Rowki w kształcie bumerangu na dachu także mają ściśle określone przeznaczenie. W ramach kontynuacji założeń stylistycznych nadwozia we wnętrzu pojazdu Nissan zastosował koncepcję „połączonego kokonu”, której częścią jest motyw „podwójnej bańki” na desce rozdzielczej. Chodzi tu o owal panelu instrumentów i podobnie ukształtowany schowek w desce rozdzielczej po stronie pasażera.

Zupełnie nowy silnik i przekładnia CVT
Dla Europejskich klientów przygotowano prostą ofertę złożoną z dwóch jednostek napędowych. Obydwa silniki to odmiany zupełnie nowego wolnossącego trzycylindrowego silnika benzynowego 1.2 oznaczonego symbolem HR12. Powstały na bazie czterocylindrowej jednostki HR16 napędzającej Note i Qashqai nowy silnik Micry jest wyposażony w układ sterowania fazami rozrządu VTC. Silnik rozwija moc 59 kW (80 KM) i maksymalny moment obrotowy 108 Nm. Emisja CO2 w ilości 115 g/km to wynik na światowym poziomie.

Oprócz silnika wolnossącego Nissan zaoferuje doładowany silnik 1.2 z bezpośrednim wtryskiem paliwa i systemem „start-stop” montowanym jako standardowe wyposażenie wersji europejskich. Innowacyjny technologicznie system „start-stop” zmniejsza emisję CO2 o 6 procent. Silnik oferuje także znakomitą dynamikę dzięki mocy 72 kW (98 KM) i maksymalnemu momentowi obrotowemu 142 Nm. Emisja wyniesie zaledwie 95 g/km, co jest wyjątkowym osiągnięciem, jak na silnik benzynowy.

Obydwa silniki będą dostępne w Europie z pięciobiegową przekładnią manualną lub z zupełnie nową automatyczną przekładnią bezstopniową (CVT). Skrzynia CVT została po raz pierwszy na świecie sprzężona z dodatkową przekładnią planetarną, która zapewnia większe przełożenia. Mniejsze koła pasowe pozwoliły natomiast na obniżenie masy przekładni o 10% w porównaniu z poprzednimi skrzyniami CVT Nissana. Szeroki zakres przełożeń skrzyni towarzyszącej silnikowi o pojemności 1,2 litra umożliwił uzyskanie ekonomiki porównywalnej z silnikiem o pojemności 1 litra bez uszczerbku dla dynamiki i elastyczności.

Inżynierowie nie poprzestali jednak na osiągach. Samochód charakteryzuje się wysokim komfortem jazdy, dobrymi właściwościami jezdnymi, zwrotnością oraz wysoką kultura pracy zawieszenia. Cechą elementów zawieszenia zamontowanych na platformie V Nissana jest zwarta konstrukcja, dzięki której możliwe było maksymalne powiększenie bagażnika bez uszczerbku dla właściwości jezdnych. Szczególną uwagę zwrócono na charakterystykę amortyzatorów, które gwarantują komfortowe pokonywanie nierówności na drodze, a także bezpieczną jazdę z prędkościami autostradowymi.

Komfort, funkcjonalność i wyposażenie
Samochód doskonale spisuje się na autostradzie, ale zapewnia także doskonałą widoczność, a promień skrętu 4,5 m gwarantuje mu pozycję lidera segmentu pod tym względem. Nowe rozwiązania technologiczne przyczyniają się do obniżenia emisji CO2, wydłużenia przebiegów oraz ułatwiają parkowanie. Najważniejsze technologiczne innowacje zostały zaprojektowane pod kątem ułatwienia codziennej eksploatacji auta.

Nowa Micra jest wyposażona w czujniki cofania i nowy układ pomiaru przestrzeni do parkowania (PSM) z trzema ustawieniami dostosowanymi do umiejętności kierowcy (tryb amatora, zwykły i eksperta). Układ ułatwia parkowanie na zatłoczonych parkingach i jest unikatowym elementem wyposażenia w tym segmencie. Z pewnością będzie bardzo popularny w Europie, gdzie parkowanie „na grubość kartki papieru” jest codziennością.

Pozostałe dostępne opcje wyposażenia to dla wersji Acenta to zintegrowany system audio, regulacja siły dźwięku w głośnikach zależna od prędkości, tempomat z możliwością ustawienia prędkości maksymalnej, elektrycznie sterowane lusterka, komputer pokładowy podający takie informacje, jak chwilowe zużycie paliwa, zasięg i temperatura zewnętrzna, koło kierownicy  i dźwignię zmiany biegów pokryte skórą. Samochód jest także wyposażony w system automatycznego blokowania drzwi po ruszeniu.

W wersji Tekna klienci otrzymają zintegrowany system audio i nawigacji satelitarnej Nissan Connect z ekranem dotykowym i systemem Bluetooth, automatyczne wycieraczki oraz automatycznie włączające się światła, 15 calowe felgi aluminiowe, system wspomagający parkowanie. Jako opcja dostępny będzie również bezkluczykowy system uruchamiania silnika z systemem „start-stop” oraz szklany dach.

Bezpieczeństwo
Wprowadzenie platformy V jest jednym z głównych czynników decydujących o poprawie bezpieczeństwa w przypadku kolizji. Samochód jest zaprojektowany pod kątem absorbowania sił działających przy zderzeniu czołowym w strefach kontrolowanego zgniotu i zachowania integralności kabiny dzięki wzmocnionej konstrukcji nadwozia. W Europie Micra będzie sprzedawana z systemem ABS, dwiema czołowymi poduszkami powietrznymi, poduszkami kurtynowymi i bocznymi poduszkami powietrznymi, elektronicznym systemem kontroli stabilności (ESP) i napinaczami pasów bezpieczeństwa w wyposażeniu standardowym.

Simon Thomas, wiceprezes ds. sprzedaży i marketingu w europejskim oddziale Nissana powiedział: „Nowa Micra pozostanie wzorcowym pojazdem miejskim w Europie. Jej atrakcyjność wzrośnie dzięki unikatowemu połączeniu kompaktowych wymiarów nadwozia z przestronnym wnętrzem, małymi i wydajnymi silnikami oraz technologią przyjazną dla użytkownika. Czwarta generacja modelu wzmocni jego legendę”.

Źródło: Nissan

Podziel się na:
  • Facebook
  • Śledzik
  • Blip
  • Gadu-Gadu Live
  • MySpace
  • RSS
  • Twitter
  • Wykop

Komentarze zablokowane.