Nissan podsumowuje udany rok 6 stycznia, 2011

Nissan może śmiało zaliczyć rok 2010 do jednego z najbardziej udanych w swojej historii w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Był to rok największej ilości premier samochodów tej marki, a z sukcesem zostały wprowadzone dwa zupełnie nowe modele: Nissan Juke i Micra.

Skumulowane roczne wyniki na koniec grudnia 2010 roku pokazują sprzedaż na poziomie 11 792 samochodów osobowych i jest to wzrost o prawie 17% w stosunku do wyniku roku 2009. W samym grudniu Nissan sprzedał w Polsce łącznie 960 samochodów osobowych, co potwierdza silną pozycję naszego kraju w regionie oraz coraz większą popularność modeli Nissana wśród polskich klientów.

Według danych CEPIK za okres styczeń-listopad 2009/2010, te bardzo dobre wyniki znajdują także odzwierciedlenie w udziale rynkowym Nissana w Polsce, który wzrósł z 3,34% do 4%. Na podstawie tych samych danych Nissan znalazł się na czwartym miejscu wśród piętnastki wiodących marek samochodowych w Polsce pod względem wzrostu sprzedaży.

Oprócz zupełnie nowych modeli (Micra, Juke), których premiery były głównymi wydarzeniami w Nissanie w roku 2010, w dalszym ciągu doskonałe wyniki sprzedaży notuje model Qashqai, plasujący się na trzecim miejscu pod względem największego ilościowego przyrostu sprzedaży wśród wszystkich modeli na rynku. W okresie styczeń-grudzień sprzedano polskim klientom 7 323 sztuk Qashqai, co stanowi wzrost o 2 176 egzemplarzy w stosunku do tego samego okresu roku poprzedniego. Udział rynkowy tego popularnego crossovera wzrósł na koniec listopada 2010 do 2,27% (w porównaniu do 1,55% z tego samego okresu).

Powodem do szczególnej dumy jest Nissan Juke, którego wyniki sprzedaży zapowiadają kontynuację sukcesu swojego poprzednika (Qashqai) oraz potwierdzają silną pozycję Nissana w segmencie miejskich crossoverów.

„Pozycja Polski w pierwszej ósemce największych europejskich rynków dla Nissana stała się faktem dostrzeganym globalnie, co nie tylko daje nam ogromną satysfakcję, ale także konkretne przywileje handlowe – powiedział Maciej Klenkiewicz, dyrektor polskiego oddziału Nissana. „Cieszy nas także, że Nissan stał się jedną z najbardziej pożądanych marek na polskim rynku nie tylko przez klientów, ale również przez inwestorów branży motoryzacyjnej, co udowodniło IV niezależne badanie satysfakcji dealerów, przeprowadzone przez Ernst&Young”.

Przyszły rok to okres pełnej dostępności naszych nowych modeli: Micry i Juke, co pozwoli na realizację ambitnego planu wzrostu Nissana w roku 2011. „Chcemy kontynuować dynamiczny rozwój marki i osiągnąć w przyszłym roku fiskalnym poziom bliski 5% udziału w rynku – podsumował Klenkiewicz.

Również Nissan Motor Co. Ltd., może zaliczyć rok 2010 do udanych, a uznanie dla samochodów japońskiej marki znalazło odzwierciedlenie w wielu nagrodach przyznawanych przez niezależne podmioty, liderów opinii i grupy konsumentów w roku 2010. Najnowsza generacja Micry, której poprzednie wcielenia od lat były oferowane w Japonii i Europie, trafiła w roku 2010 na rynki 160 krajów świata.

W uznaniu trwałości i nowych ekologicznych parametrów Nissanowi Micra przyznano następujące nagrody i wyróżnienia:
– Grand Prix International Międzynarodowego Salonu Motoryzacyjnego Bangkok 2010 w kategorii Najbardziej przyjazny dla środowiska samochód roku w Tajlandii
– Najbardziej oczekiwany nowy samochód – Salon Motoryzacyjny Pekin 2010
– Jeden z 10 najlepszych samochodów – Japoński Samochód Roku
– Nagroda Fashion Color od Japan Fashion Color Authority
– Najciekawsza premiera 2010 i Najlepszy mały samochód – Yahoo! Indie

Wśród zwycięzców rozmaitych konkursów nie zabrakło także innych modeli marki takich jak:
– Nissan Juke – Kontynentalny samochód roku w Irlandii
– Nissan Teana – Samochód roku według czasopisma Mobilmotor wydawanego w Indonezji (nagrodę przyznano za znakomite właściwości jezdne, mocny silnik V6 i przekładnię CVT)
– Nissan Qashqai uzyskał tytuł Najlepszego crossovera przyznany w brytyjskim plebiscycie What Car? Green Awards za funkcjonalność, przystępne koszty eksploatacji i eleganckie wzornictwo

Rekordową liczbę nagród zebrał przełomowy, stuprocentowo elektryczny, zero-emisyjny Nissan Leaf, który w prestiżowym konkursie na Europejski Samochód Roku 2011 pokonał siedmiu finalistów, w tym takie modele jak Alfa Romeo Giulietta czy Opel/Vauxhall Meriva.

Nagrody przyznawane w różnych krajach przyczyniły się do popularyzacji Nissana Leaf jako samochodu zmieniającego reguły gry pod względem innowacyjności i pomysłowości rozwiązań. Liczne dowody uznania dla pierwszego w branży oferowanego na masowym rynku w pełni elektrycznego zero-emisyjnego pojazdu są potwierdzeniem atrakcyjności jego parametrów.

Nissan Leaf otrzymał między innymi następujące nagrody i tytuły:
– Europejski samochód roku 2011. Leaf był pierwszym samochodem elektrycznym uhonorowanym tym tytułem w 47-letniej historii plebiscytu i pokonał 40 innych pojazdów
– Ekologiczny samochód roku według chińskiego czasopisma Motor Trend
– Najwyższe wyróżnienie Pan European Ecobest 2010
– Ekologiczny samochód roku wedlug serwisu internetowego Green Car
– Nagroda specjalna brytyjskiego czasopisma Auto Express
* Zielona Kierownica od czasopisma Auto Świat w Polsce

Nissan Leaf jest także jednym z trzech finalistów plebiscytu na Amerykański samochód roku 2011. Zwycięzca konkursu zostanie ogłoszony 10 stycznia na Północnoamerykańskim Międzynarodowym Salonie Motoryzacyjnym.

Źródło: Samar

Komentarze zablokowane.