Nissan przechodzi do ofensywy 7 lipca, 2011

W ramach ambitnego planu ekspansji Nissan Motor przez najbliższe sześć lat będzie wprowadzać na rynek nowy model średnio co sześć tygodni. Globalne portfolio produktów firmy będzie liczyło 66 pojazdów, obejmując 92% rynków i segmentów.Nissan Motor ogłosił właśnie kompleksowy sześcioletni biznes plan przyspieszenia wzrostu firmy na nowych rynkach i w nowych segmentach. Plan „Nissan Power 88″ na lata obrachunkowe 2011-2016 wchodzi w życie z chwilą ogłoszenia.
Nazwa planu odzwierciedla główne cele firmy: Nissan ponownie skoncentruje się na budowaniu pozytywnych doświadczeń klientów poprzez działania służące wzmocnieniu marki i siły sprzedażowej. Do końca roku obrachunkowego 2016 firma zamierza osiągnąć globalny udział w rynku na poziomie 8% oraz trwale zwiększyć rentowność działalności operacyjnej do 8%.
Najważniejsze elementy planu Nissan Power 88 odzwierciedlają globalną wizję i strategiczny kierunek, w którym firma będzie się rozwijać do roku obrachunkowego 2016:
– Zgodnie z rozszerzonym planem wprowadzania nowych produktów, przez najbliższe sześć lat firma będzie wprowadzać na rynek nowy model średnio co sześć tygodni. Globalne portfolio produktów firmy będzie liczyło 66 pojazdów, obejmując 92% rynków i segmentów.
– Koncepcja mobilności zgodnej z zasadami zrównoważonego rozwoju będzie nadal realizowana poprzez rozwój pojazdów zeroemisyjnych i technologii obniżających emisję w ramach programu Pure Drive. Łączna sprzedaż pojazdów elektrycznych Sojuszu Renault-Nissan osiągnie poziom 1,5 miliona egzemplarzy.
– W ramach programu „Mobilność dla wszystkich” firma zaoferuje nowe modele samochodów osobowych i dostawczych opracowane specjalnie dla najniższych segmentów cenowych i na rynki wschodzące.
– Nissan wprowadzi ponad 90 nowych, zaawansowanych rozwiązań technicznych, czyli średnio 15 rocznie.

„Nissan Power 88 to harmonogram rentownego wzrostu naszej firmy – powiedział wiceprezes i dyrektor naczelny Nissana Carlos Ghosn. „Przyspieszymy tempo wzrostu, wprowadzając więcej innowacyjnych i atrakcyjnych rozwiązań w naszych produktach i usługach, a także bardziej ekologiczne samochody w przystępnych cenach dla każdego kierowcy na świecie, odpowiadając w ten sposób na energetyczne i ekologiczne wyzwania XXI wieku”.

Nissan zwiększy inwestycje w swoje marki i sieć detaliczną w celu poprawy całościowego doświadczenia klientów związanego z posiadaniem pojazdów produkowanych przez tę firmę. W okresie objętym średnioterminowym planem Nissan zamierza zwiększyć liczbę placówek sieci detalicznej z obecnych 6000 do 7500.

Ekspansja będzie skoncentrowana na rynkach o dużym potencjale wzrostu oraz na dalszym rozwijaniu marki Infiniti i działu pojazdów dostawczych.

W 2012 roku moce produkcyjne Nissana w Chinach wyniosą 1,2 miliona egzemplarzy. Chiny stały się – i pozostaną – największym pojedynczym rynkiem Nissana. Firma chce opanować 10% chińskiego rynku. Nissan zwiększy także obecność w Brazylii, Rosji i Indiach, a także w krajach kolejnej fali rynków wschodzących.

W Brazylii Nissan wybuduje nową fabrykę, której początkowe moce produkcyjne wyniosą 200 000 egzemplarzy.

Tytuł „Taksówki jutra” przyznany przez miasto Nowy Jork modelowi NV200 potwierdza siłę i dynamikę marki Nissan w segmencie lekkich pojazdów dostawczych. Do 2016 roku Nissan będzie czołowym światowym producentem pojazdów z tego segmentu.

Sprzedaż pojazdów prestiżowej marki Infiniti zwiększy się ze 150 000 egzemplarzy w 2010 roku do 10% udziału w globalnym rynku w segmentach luksusowych, co dziś oznaczałoby sprzedaż na poziomie 500 000 egzemplarzy. Marka Infiniti będzie liczyła co najmniej 10 modeli sprzedawanych na ponad 70 rynkach.

„Nissan Power 88 to ambitny biznes plan, ale nasza firma znana jest ze skutecznej realizacji ambitnych celów” – powiedział Ghosn.
Źródło: samar.pl

Komentarze zablokowane.